Ilmuan Sampai Puyeng Ternyata Kapal Nabi Nuh ASTerdampar Di Indoensia Jadi Indonesia Adalah Surga Yang Hilang

Ilmuan Sampai Puyeng Ternyata Kapal Nabi Nuh ASTerdampar Di Indoensia Jadi Indonesia Adalah Surga Yang Hilang

zonagriya.blogspot.co.id - Sejak ditemukannya situs kapal Nabi Nuh AS oleh Angkatan Udara Amerika serikat, tahun 1949, yang menemukan benda mirip kapal di atas Gunung Ararat-Turki dari ketinggian 14.000 feet (sekitar 4.600 M). 

Dan di muat dalam berita Life Magazine pada 1960, saat pesawat Tentara Nasional Turki menangkap gambar sebuah benda mirip kapal yang panjangnya sekitar 150 M. 

Ilmuan Sampai Puyeng Ternyata Kapal Nabi Nuh ASTerdampar Di Indoensia Jadi Indonesia Adalah Surga Yang Hilang
Ilmuan Sampai Puyeng Ternyata Kapal Nabi Nuh ASTerdampar Di Indoensia Jadi Indonesia Adalah Surga Yang Hilang

Penelitian dan pemberitaan tentang dugaan kapal Nabi Nuh AS (The Noah’s Ark) terus berlanjut hingga kini. Seri pemotretan oleh penerbang Amerika Serikat, Ikonos pada 1999-2000 tentang adanya dugaan kapal di Gunung Ararat yang tertutup salju, menambah bukti yang memperkuat dugaan kapal Nabi Nuh AS itu. Kini ada penelitan terbaru tentang dari mana kapal Nabi Nuh AS itu berangkat. 

Atau di mana kapal Nabi Nuh AS itu dibuat? Baru-baru ini, gabungan peneliti arkeolog-antropolgy dari dua negara, China dan Turki, beranggotakan 15 orang, yang juga membuat film dokumenter tentang situs kapal Nabi Nuh AS itu, menemukan bukti baru. Mereka mengumpulkan artefak dan fosil-fosil berupa; serpihan kayu kapal, tambang dan paku. 

Hasil Laboratorium Noah’s Ark Minesteries International, China-Turki, setelah melakukan serangkaian uji materi fosil kayu oleh tim ahli tanaman purba, menunjukan bukti yang mengejutkan, bahwa fosil kayu Kapal Nabi Nuh AS berasal dari kayu jati yang ada di Pulau

Jawa. Mereka telah meneliti ratusan sample kayu purba dari berbagai negara, dan memastikan, bahwa fosil kayu jati yang berasal dari daerah Jawa Timur dan Jawa Tengah 100 persen cocok dengan sample fosil kayu Kapal Nabi Nuh AS. Sebagaimana diungkap oleh Yeung Wing, pembuat film documenter The Noah’s Ark, saat melakukan konfrensi pers di Hongkong, Senin (26/4/2010) yang lalu. “Saya meyakini 99 persen, bahwa situs kapal di Gunung Ararat, Turki adalah merupakan fosil Kapal Nuh yang ribuan tahun lalu terdampar di puncak gunung itu, setelah banjir besar menenggelamkan dunia dalam peristiwa mencairnya gleser di kedua kutub” Jelas Yeung Wing


Pendapat National Turki Dr.Mehmet Salih Bayraktutan PhD, yang sejak 20 Juni 1987 turut meneliti dan mempopulerkan situs Kapal Nabi Nuh AS, mengatakan: “Perahu ini adalah struktur yang dibuat oleh tangan manusia.” Dalam artikelnya juga mengatakan, lokasinya di Gunung Judi (Ararat) yang disebut dalam Al Qur’an, Surat Hud ayat 44. Sedangkan dalam injil: Perahu itu terdampar diatas Gunung Ararat (Genesis 8 : 4). Menurut peneliti  The Noah’s Ark, kapal dibuat di puncak gunung oleh Nabi Nuh AS, tak jauh dari desanya. 

Lalu berlayar ke anta beranta, saat dunia ditenggelamkan oleh banjir besar. Berbulan-bulan kemudian, kapal Nabi Nuh AS merapat ke sebuah daratan asing. Ketika air menjadi surut, 

maka tersibaklah mereka terkandas di atas sebuah gunung. Apabila kapal kayu fosil menunjukkan berasal dari kayu jati, dan ia hanya berkembang di Indonesia primeval, begitu Nabi Nuh dan kaumnya dahulu tinggal di sana.

Pada masa ini kita dapat melihat dengan satelit, kelompok yang beribu-ribu Pulau (Kepulauan), dahulunya sebuah tanah yang luas. Manakala Dr. Shea Rang undang-undang, untuk seorang, mendapati serpihan tembikar kira-kira 18 m dari tapak kapal Nabi Nuh.

Tembikar ini mempunyai Ukiran burung, ikan dan orang yang memegang tukul itu dengan memakai tengkolok tertulis Noah. Beliau menjelaskan, pada zaman purba, barang-barang dibuat oleh penduduk tempatan di Kampung untuk dijual ke tapak kapal Jemaah. "Sejak zaman purba hingga kini, fosil kapal telah menjadi tempat-tempat pelancongan," katanya.

Info Artikel Bonus Tambahan Gan

Berikutan pola hidup sihat Nabi Muhammad:
1. MAKAN MAKANAN HALAL & BAIK

Nabi hanya makan makanan yang halal dan baik, seperti: ikan segar, buah-buahan (tin, bersarapan pagi, tarikh, anggur, Delima), madu, daging, tenusu dan gandum (gandum). Nabi bersabda:

Makan minyak zaitun dan berminyaklah dengannya. Tiba-tiba, dia datang dari pohon yang dikurniakan." (Diriwayatkan oleh Ibn Mahmud Abu Ahmed Ghailan, dari az Zubayr, dan telah Diriwayatkan oleh Abu Nu'aim, menerima kedua-dua dari Sufyan, dari 'Abdullah ibn' Isa, daripada seorang lelaki bernama syam pakar 'ATA', yang berpunca daripada Abi Usaid-Zubair)

Pada waktu pagi, Nabi Sarapan Pagi dengan segelas air yang bercampur dengan dollop madu. Selain dapat mengekalkan ketahanan badan, madu juga boleh menjadi ubat bagi pelbagai penyakit. Kajian Sains Kesihatan, madu boleh membersihkan perut, mengubati sembelit, buasir, radang usus-usus dan aktifkan.

Minuman paling digemari Rasulullah adalah satu minuman sejuk." (Diriwayatkan oleh Ibn Abi ' Umar daripada Sufyan, daripada Ma'mar, daripada Zuhairi, dari ' 'Urwah, dari' Aisha-Zubair)

Masukkan waktu Duha, Nabi akan mengambil tujuh ajwa ' tarikh buah-buahan (masak). Di samping itu menyuburkan, buah sawit tarikh ini juga dapat meneutralkan racun.

Nabi bersabda:
"Sesiapa yang makan tujuh bijirin buah kurma, ia akan terpelihara dari racun"

Ini terbukti apabila seorang wanita Yahudi yang cuba membunuh Rasulullah dengan cara yang diracuni makanan dia berada dalam Perang Khaibar.
Toksin-toksin ini akan dineutralkan oleh bahan-bahan yang terkandung di dalam buah kelapa tarikh, tetapi seorang sahabat yang bernama ibu Bisyir al Barra meninggal dunia akibat racun yang ditemui.

Pada waktu malam, Rasul biasa makan sayur-sayuran. Sayur-sayuran mengandungi yang boleh meningkatkan ketahanan dan kesihatan badan. Sayur-sayuran juga mengandungi serat yang boleh melancarkan penghadaman yang.

Selepas makan malam, Rasulullah akan melakukan beberapa aktiviti lebih awal. Ini berfungsi untuk memudahkan makanan apabila ia adalah dihadam oleh perut. Biasanya, aktiviti oleh Rasulullah S.a.w ialah sembahyang.
2. MEMUAT

Makan makanan lebihan, Rasulullah mencotohkan dengan makan sebelum mereka yang lapar dan berhenti sebelum penuh.
3. taat kepada perintah-perintah Allah

Point nombor 3 adalah berkait rapat dengan jumlah mata 1. Nabi selalu membaca doa sebelum makan dan mengelakkan makanan yang buruk.

Tidak bahawa makanan yang buruk datang dari jenis yang haram seperti babi dan anjing. Makanan yang buruk boleh datang dari jenis makanan yang halal, seperti daging lembu yang dibunuh dengan tidak memanggil nama Tuhan, maka itu lembu daging disebelih kepada selain daripada Allah (menawarkan kepada jin tersebut).
4. tidur lebih cepat dan BANGUN sehingga awal

Nabi tidak menasihati rakyatnya untuk keluar. Oleh yang demikian, beliau tidak suka untuk makan dan berbual selepas 'Isya'.
Jika sudah tiba masanya untuk tidur, maka Nabi Muhammad akan pergi terus ke katil. Katil yang betul adalah selepas 'Isya', kira-kira 21.30, maka kami mengesyorkan bahawa anda bangun pada waktu malam 1/3 lebih kurang 3 jam untuk menunaikan solat malam.

. SENAMAN YANG KERAP

Nabi adalah seorang yang suka bekerja, dia tidak teragak-agak untuk menjemput isterinya Aisha RA dan juga menggalakkan kanak-kanak supaya terlatih dalam memanah, Menunggang Kuda dan berenang. Rasulullah juga melaksanakan pelbagai jenis sukan dan beliau kerana ia bertujuan wrestling. Ini menunjukkan badan beliau yang bukan sahaja sihat, tetapi juga kuat. Beliau juga tidak pernah bangsa dan memanah.

Nabi bersabda: "tahu bahawa apa yang dimaksudkan ialah bahawa kuasa ditembak, dia melakukan tiga kali." (Riwayat Muslim). Di bilik pembedahan lain yang juga menjelaskan: "anda perlu belajar memanah, memanah kerana ia termasuk sebaik-baik permainanmu." (Diriwayatkan oleh Al-Tabaraani dan Bazzar).
6. tekun dalam FASTING

Yang wajib puasa/AS-sunnah yang ditekankan adalah puasa sihat tanpa mendzolimi diri anda. Disyorkan Sahur dan mempercepatkan dan berbuka dengan air putih dan tarikh.

Dirangkum Dari Berbagai sumber

0 komentar:

Post a Comment

loading...